یکی از روزهای بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ سراسر حماسه ملت غیور و بزرگ ایران روز دوازدهم فروردین ماه است.روزی که تلاش های مردمان این سرزمین برای مبارزه با ظلم و ستم و استبداد شاهنشاهی به ثمر نشست و آرمان و آرزوی ایرانیان به تحقق پیوست.

استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی خواسته اصلی مردمانی بود که دیگر برای آن که تحقق یابد این مهم از عزیزترین عزیزان و از ارزشمندترین تعلقات دنیوی گذشته بودند و می گذشتند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و رای قاطع ۹۸/۲درصدی مردمی از جنس حماسه و بصیرت ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی به عنوان خواسته اصلی مردم تایید و تصویب گردید.از آن زمان این روز مبارک روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. 

در زمان تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی نظام طاغوت شاهنشاهی «جمهوری دمکراتیک»، «جمهوری»، «حکومت اسلامی» و … از جمله نظامهای بود که مطرح شد، ولی امام راحل از همان ابتدا تاکید فراوانی بر استقرار نظام حکومتی جمهوری اسلامی داشتند، به طوری که برجمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر تاکید کردند.

نظام جمهوری اسلامی بر پایه دین و با پشتوانه قوی مردمی،شیوه جدیدی از ساختار سیاسی و اجتماعی را به جهانیان معرفی نمود که در آن نه تنها دین در زندگی فردی موثر و کارآمد است بلکه در عرصه زندگی اجتماعی نیز پیروی و عمل به رهنمون های دینی متضمن سعادت و خوشبختی تک تک آحاد جامعه خواهد بود.

جمهوریت نیز شکل نوینی به خود گرفت و بر نقش مردم در تشکیل و استمرار نظام حکومتی اسرار ورزید. به طوری که مردم با حضوردر صحنه‌های مختلف در تعیین سرنوشت خویش مشارکت می کنند.

نظامی که هیمنه پوشالی نظام های لیبرالی و لائیک را در هم شکست و خط بطلانی شد بر نظریه جدایی دین از سیاست متفکرین مادی گرای غرب و شرق.

استقلال و آزادی از خواسته هایی دیگری بود که مردمان ایران زمین برای دستیابی به آن از هیچ کوششی دریغ نکردند و امروز شاهد ان هستیم که جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ وابستگی به بلوک شرق و غرب مقتدرانه به سمت دستیابی به مقاصد و اهداف عالی خود به پیش می رود و مردم آزادانه در سرنوشت خود مشارکت و از حقوق خود دفاع می کنند.

با گذشت ۳۵ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سایه ولایت و با تکیه بر شعار اصلی انقلاب یعنی «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» شاهد پیشرفت و اقتدار روز افزون ایران در عرصه داخلی،مجامع بین المللی و جهانی هستیم،که شاهد این مدعا کار آمدی نظام در عرصه داخلی و بین الملل و استیصال و ناکارآمدی نظام های مادی غرب و مشکلات فراوانی است که امروز غرب با آن دست و پنجه نرم می کند.لذا در طول سالیان متمادی برای حذف تمام و یا بخش هایی از شعار اصلی مردم بصیر ایران چه در عرصه عمل و چه در عرصه تئوری دشمنانه و با اتخاذ شیوه های گوناگون تلاش می نمایند. در چنین شرایطی ضزوریست که ما برای این نعمت عظیم جمهوری اسلامی خداوند را سپاس گوییم و در تمام ابعاد با تمام توان در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام کوشا بوده و از هیچ کوششی برای اعتلای آن دریغ ننماییم.

منبع : سایت راه روشن / به نشانی http://rahroshan.ir/post/716


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: